Alergologia

Oferujemy Państwu diagnostykę i leczenie alergicznych chorób skóry zarówno u dorosłych jak i u dzieci.

Alergiczne choroby skóry są częstym problemem zdrwotnym, który dotyka osób w różnym wieku, wywołując dyskomfort i wpływając na jakość życia. Skuteczna diagnoza i leczenie są kluczowe w zarządzaniu objawami i poprawie samopoczucia pacjentów. Rozpoznanie alergicznych chorób skóry wymaga kompleksowego podejścia. Wywiad lekarski, testy alergiczne, badania krwi są pomocne w identyfikacji alergenów i właściwego postępowania (eliminacja alergenu, leczenie objawowe przeciwzapalne).

Najczęstsze alergiczne choroby skóry leczone w Klinice Dobosz Gdańsk

• Atopowe zapalenie skóry (AZS) jest przewlekłą zapalną świądową chorobą skóry W leczeniu kluczowe jest unikanie alergenów, odpowiednia higiena skóry oraz stała opieka specjalistyczna i dobór odpowiedniego leczenia . Zastosowanie specjalnych preparatów do kąpieli, nawilżanie i natłuszczanie skóry są nieodzownymi elementami codziennej pielęgnacji skóry atopowej.
  • Pokrzywka to choroba skóry przejawiająca się występowaniem na skórze bąbli pokrzywkowych. Pokrzywka może być ostra lub przewlekła, ma róznorodne czynniki etiologiczne i mechanizm powstania. Leczenie polega na 1. Unikaniu czynników prowokujących objawy. 2. Leczeniu schorzeń współistniejących 3. Farmakoterapii.
  • Wyprysk jest chorobą o różnorodnych przyczynach charakteryzującą się występowaniem swędzących zmian wypryskowatych w różnym umiejscowieniu. Postępowanie polega na zebraniu wywiadu, badaniu klinicznym, w uzasadnionych przypadkach wykonaniu testów alergicznych. Leczenie dobiera się w zależności od nasilenia zmian – zazwyczaj stosowane sa glikokorykosteroidy w postaci maści i kremów. Konieczne jest unikanie substancji drażniących i alergizujących skórę.

Zapraszamy do umówienia konsutlacji ze specjlistą.